آرشیو دی ماه 1399

آموزش مطالب سيسكو

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سيسكو چيست ؟

۱۷ بازديد

شما به احتمال زياد هرگز كلمه سيسكو را نشنيده ايد ، يا اگر يكي از متخصصان آن است ، حتماً فكر كرده ايد كه سيسكو چيست و معني آن چيست. ما نمي توانيم اين كلمه را در يك يا دو كلمه تفسير كنيم ، زيرا كلمه را مي توان با جزئيات و با تعاريف مختلف تحليل كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين كلمه با ما همراه باشيد.
سيسكو چيست؟سيسكو يك شركت هلدينگ بين المللي است كه در منطقه اي معروف به دره سيليكون در سن خوزه ، كاليفرنيا واقع شده است. نام لغوي سيسكو از كلمه San Francisco گرفته شده است كه مخفف اين نام است. نماد اين شركت ريشه هاي سانفرانسيسكو را منعكس مي كند ، كه نمايانگر پل گلدن گيت است كه به سبك خاصي طراحي شده است. در اكتبر 2006 ، سيسكو از نماد جديد خود كه ساده تر و سازمان يافته تر از نماد قبلي بود ، رونمايي كرد. همانطور كه مي دانيد ، سيسكو به عنوان بزرگترين و مشهورترين شركت در زمينه ساخت ، طراحي و اجراي شبكه هاي رايانه اي و همچنين تجهيزات ارتباطي و مخابراتي در جهان شناخته شده است.

 

اين سه مارك دارد: سيسكو لينكسيس علمي در ابتدا ، سيسكو فقط روترهاي چند پروتكل ايجاد مي كرد ، اما امروزه محصولات سيسكو را مي توان در همه جا يافت. سيسكو همچنين داراي تعدادي شركت است كه در بازارهاي خاص فناوري فعاليت مي كنند ، مانند اينترنت اشيا (اينترنت اشيا) ، امنيت دامنه و مديريت نيرو ، مانند OpenDNS ، WebEx ، Jabber و Jasper. آموزش سيسكو همانطور كه قبلاً توسط سيسكو اعلام شده بود ، مي توان آن را بزرگترين و مشهورترين شركت در ساخت ، طراحي و اجراي شبكه ها و دستگاه هاي رايانه اي در جهان ناميد. به همين دليل ، اين شركت براي آشنايي متخصصان شبكه با اصول طراحي و كار با تجهيزات ، دوره هاي مختلفي را در زمينه هاي مختلف شبكه گذرانده است. همچنين براي تأييد صحت و سابقه كار ، يك گواهينامه بين المللي به فارغ التحصيلان اين دوره ها ارائه مي دهد. در كشور ما چون تحت تحريم ايالات متحده هستيم ، فقط آموزش صورت مي گيرد و براي گرفتن مدرك علمي ، پس از گذراندن اين دوره ها ، بايد به كشور ديگري برويد و در آنجا امتحانات خود را بگيريد و در آن كشور مدرك بگيريد.

 

مدارك تحصيلي در سطح كارداني به عنوان مثال CCNA و CCDA هستند. مدارك سطح حرفه اي مانند CCNP ، CCSP و CCDP و مدارك سطح متخصص مانند CCDE و CCIE. اين بالاترين گواهي ارائه شده توسط سيسكو است. دريافت اين گواهينامه به شما امكان مي دهد حرفه خود را به ميزان قابل توجهي ارتقا دهيد. CCIE در همه كشورها پذيرفته شده است و يكي از بهترين و معتبرترين گواهينامه هاي شبكه است. اين دوره روندهاي زير را پوشش مي دهد: مسيريابي و سوئيچينگ CCIE: CCIE محبوب ترين و محبوب ترين روند است. امنيت CCIE صداي CCIE ارائه دهنده خدمات CCIE عملكرد ارائه دهنده خدمات CCIE ذخيره سازي CCIE CCIE بي سيم علاقه مندان به شبكه و سيسكو مي توانند سه دوره حرفه اي CCNP را پس از گذراندن دوره CCNA مطالعه و دنبال كنند. و شامل سه دوره است: مسير: به طور عمده در مديريت روترهاي سيسكو با مسائل سيسكو سرو كار دارد. سوئيچ: اغلب نحوه پيكربندي و مديريت سوئيچ هاي سيسكو را آموزش مي دهد. Tshoot: اين دوره عيب يابي سخت افزارها و شبكه هاي مستقر در سيسكو را پوشش مي دهد.

سطح آموزش سيسكو: 
≡ ورود:
سطح ورودي كه اولين سطح گواهينامه هاي سيسكو است ، با يك گواهينامه CCENT شروع مي شود كه معمولاً نيازي به گذراندن آن نيست و دوره اي با اين عنوان در ايران وجود ندارد و در عوض + Network به عنوان پيش نياز مهندسي شبكه سيسكو و مايكروسافت است. محتواي جامع و كامل تري را ارائه مي دهد.
≡ همكار:
اين سطح با دوره CCNA براي نصب و راه اندازي و عيب يابي و از CCDA تا Design آغاز مي شود.
≡ حرفه اي:
سطح حرفه اي سطح گسترده اي از صدور گواهينامه است كه تجربه بيشتري از مهارت هاي شبكه را نشان مي دهد.
≡ كارشناس:
Cisco Certified Inter Network Expert (CCIE) در سراسر جهان به عنوان مشهورترين گواهينامه شبكه در صنعت شناخته شده است.
≡ معمار:
سطح معمار اخيراً ارائه شده بالاترين سطح صدور گواهينامه شبكه است ، تنها دوره و گواهينامه در اين سطح گواهينامه CCAr است.